سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان اعلام نتایج لاتاری 2023


زمان اعلام نتایج لاتاری 2023 آمریکا، بنا بر پیش بینی ها طبق دوره های گذشته لاتاری در ماه می ( اردیبهشت)  خواهد بود و افرادی که در این قرعه کشی شرکت می کنند می توانند با مراجعه به سایت اصلی لاتاری به نشانی dvprogram.state.gov و وارد کردن مشخصات خود از اعلام نتایج لاتاری 2023 باخبر شوند.

دولت آمریکا هر ساله با برگزاری قرعه کشی لاتاری از سراسر جهان افرادی که واجد شرایط برای شرکت در این بخت آزمایی بوده و در قرعه کشی برنده شده اند، اقدام به اعطای گرین کارت آمریکا یا همان مجوز اقامت به صورت رایگان به این افراد کرده و بدین صورت به حفظ تنوع نژادی کشور خود کمک می کند.

تمامی افرادی که در این بخت آزمایی برنده می شوند لازم است تا به سفارت آمریکا مراجعه و اقدام به ارائه مدارک مورد نیاز و همچنین طی کردن کامل مراحل تعریف شده نمایند تا در نهایت موفق به دریافت قطعی گرین کارت رایگان یا مجوز اقامت در کشور آمریکا شوند.

شرکت کنندگان در قرعه کشی لاتاری لازم است تا در تاریخ اعلام جواب لاتاری با مراجعه به سایت مربوطه و ارائه اطلاعات مورد نیاز از نتیجه لاتاری با خبر شوند، به همین دلیل در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با اعلام نتایج لاتاری 2023، نحوه مشاهده نتایج آن و مشاوره برای افراد برنده پرداخته شده است.

مدارک مورد نیاز برای دیدن نتایج لاتاری 2023

افرادی که در ثبت نام لاتاری 2023 موفق بوده اند برای دیدن نتایج می بایست مدارک زیر را دارا باشند.

تاییدیه ثبت نام لاتاری (شامل نام، نام خانوادگی، سال تولد و کد کانفرمیشن نامبر)

پاسپورت و ایمیل ثبت نامی (در صورتی که کد کانفرمیشن نامبر را فراموش کرده اید.)

برای چک کردن نتیجه لاتاری داشتن تاییده ثبت نام کافی است اما اگر تاییدیه ثبت نام لاتاری را گم کرده اید برای بازیابی کانفرمیشن نامبر میتوانید از تاریخ تولد ثبت شده در پاسپورت و آدرس ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد کرده اید استفاده بکنید.

در صورت گم کردن کانفرمیشن کد نگران نباشید، در صورتی که کد رهگیری یا کانفرمیشن نامبر ثبت نام خود را گم کرده اید می توانید از طریق ایمیلی که در هنگام ثبت نام استفاده کرده اید کانفرمیشن نامبر خود را بازیابی کنید. برای اینکار کافی است در صفحه استعلام نتیجه لاتاری تیک گزینه کانفرمیشن نامبر را فراموش کرده ام کلیک کنید و در باکس مخصوص آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.

در صورتی که بخت خوش از آنِ شما بود و در این آزمونِ شانس برنده شدید باید به سفارت آمریکا مراجعه کنید. در طی مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری امریکا، پس از وارد کردن اطلاعات خود در سایت مربوطه نامه قبولی خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین از کیس نامبر (Case Number) و محل مصاحبه خود خبردار خواهید شد. پس از انجام این مرحله نوبت به زمان احراز هویت و تکمیل فرم های مربوط به برندگان تا دریافت گرین کارت آمریکا می باشد.

 از آنجایی که در ایران سفارت آمریکا فعالیت نمی کند باید به یکی از کشورهای مجاور ایران مانند دبی، ترکیه و یا ارمنستان مراجعه کرده و اقدامات لازم برای دریافت تابعیت آمریکا را انجام دهید.